ARKONA - Age of Capricorn

07.02.2020

Tento album sa ku mne v podstate dostal nejakým zázrakom. O prvý singel "Alone Among Wolves" som nejakou náhodou zakopol, ale nič mi to nehovorilo. O nejakú dobu neskôr kapela zverejnila ďalší singel, o ktorom som ani nepostrehol, že je von. A potom vyšiel album. Klasický postup proma albumu, atď atď. A čo sa stalo, keď som si pustil album? No... v podstate nič. Nič až na to, ako som nechápal, že čo to má byť!

Proste najprv klasika intro, ktoré nabudí poslucháča až tak, že ho z toho potom urve, keď sa začne paľba ako "Stellar Inferno". A ešte keď sa to všetko obohatí krááááááááááásne čistým zvukom tak celý album jednoducho pôsobí ako jedna veľká nezastaviteľná lavína. Perfektný začiatok!

Peklo sa ukľudnilo, lenže aby toho nebolo málo, tak sa na vás vrhnú vlci a doslova z vás otrhajú každý jeden kúsok mäsa. Inak... aj vy máte pocit, že tento song znie príjemne Emperorovsky? Ja áno a mám z toho obrovskú radosť! Celkovo sa na albume nájde viac takých momentov, avšak nie priveľa.

Vlci dovyli, krásne do čista ohlodali všetky kosti, a teraz sa môžeme prizerať ako nastáva "Vek kozorožca". Za mňa tretia najlepšia skladba na albume. Tých melódií a celkovej atmosféry skladby sa neviem doteraz nabažiť. Proste jedna báseň. Po dvoch brutálnych zásekoch toto menšie zvoľnenie padlo vhod až tak dobre, že som si túto nádheru musel minimálne trikrát pri počúvaní albumu zopakovať. Ale bolo treba ísť ďalej. A veru že sa oplatilo.

Ak ste si mysleli, že po úvodnom inferne nepríde nič väčšie, tak ste boli na oooooooooobrovskom omyle. "Deathskull Mystherium" zmetie aj to najväčšie z povrchu zemského. Svojou tajomnou atmoškou sa vie krásne vyhrať s ušami poslúchača a je to doslova slasť počúvať a objavovať všetky tie tóny.

V tme sa zvyčajne nachádza ten najväčší strach, z ktorého budete mať husiu kožu. Lenže v "Towards the Dark" sa nachádza ešte väčší. Táto nádhera je pre mňa druhým najlepším zásekom na albume. Tu ste doslova v nebi (čo je celkom irónia pri blackovej kapele, ale kašľať na to). Najviac sa mi tu páči atmosféra - tá melanchólia a ponurosť je na nezaplatenie. Veľký palec hore za tento song...

Nie vždy sa všetko musí skončiť. No žiaľ tento skvost sa pomaly končí. ... LENŽE VO VEĽKOM ŠTÝLE! Lepší koniec albumu ako je tento si predstaviť neviem. "Grand Manifest of Death" do vás naloží všetko čo má a verte tomu že šetriť vás nebude. Ale dopraje vám veľmi príjemnú smrť a pohreb se vším všudy. Grandiózny a neskutočne epický záver skladby/albumu. Mám rád, keď sa napätie albumu postupom skladieb dvíha... a toto je presne ten prípad. "Grand Manifest of Death" je pre mňa samotným vyvrcholením albumu. Hlavne tie posledné melódie ku koncu.

Takže zhrnutie - zvuk na jednotku, skladby perfektne premyslené po všetkých stránkach, a... a neviem, čo ďalej by som mal napísať. Toto je proste dokonalý black metalový album. Hudobne aj zvukovo mi strašne pripomína "In the Nightside Eclipse", a som toho názoru, že keby mal "Nightside Eclipse" takýto zvuk tak, je to možno ešte lepší album ako "Anthems to the Welkin at Dusk" (dobre, trochu asi preháňam, lebo "Anthems..." je neprekonateľný a jednoznačne najlepší black metalový album evr mejd. Ale niektorí si to možno budete myslieť). Každopádne... takto znie dokonalý black metalový album.

Hodnotenie: 10/10

Autor: Necronymous


ARKONA - Age of Capricorn

Tracklist:

1. Stellar Inferno
2. Alone Among Wolves
3. Age of Capricorn
4. Deathskull Mystherium
5. Towards the Dark
6. Grand Manifest of Death

ARKONA:
Nechrist - gitary
Zaala - bicie
Drac - vokály, basa
Khorzon - gitary, klávesy


Album si môžete kúpiť tu: https://arkona.bandcamp.com/album/age-of-capricorn

TRONIZER - metal UG web zine
Všetky práva vyhradené 2019
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky