BLACK LIGHT - Firestealer (EP)

31.08.2021

Priznám sa, že som nikdy nebol fanúšik thrash metalu. Ale sú nahrávky, ktoré ma niekedy vedia dosť potešiť. Napríklad posledný album TESTAMENT... ALE dnes sme tu, aby sme si povedali o thrashi z KE, kapele BLACK LIGHT, a ich novom EP "Firestealer". Chalani už sú na scéne pár rokov, čiže veľmi ich prestavovať nebudem, lebo verím, že ich už mnohí poznajú. Takže ideme rovno k veci...

EP obsahuje 4 skladby, ktoré hudobne držia pokope, ale aj tak sa od seba odlišujú, lebo z nich, podľa mňa, primárne ťahá oldschoolový death metal 90tych rokov, kde thrash iba sem tam vystrkuje rohy, a niekde to naberá, by som povedal, až progresívny a melodický nádych (napr. záverečná "Sans Frontiers").

Úvodná "Blackout" skvelo dáva vedieť, čo môžete na EP čakať, ale aj tak sa stále nájde nejaká perla navyše. Mojou najobľúbenejšou skladbou je bez debaty "Mirrors For Faces", kde sa už thrash ukazuje viac a skvelo sa dopĺňa s death metalovým základom. Toto dúfam, že plánujú hrať aj na koncertoch, lebo je to rozbíjačka jak sviňa.

Na titulke sa melodika začína objavovať čoraz viac a viac. Skladba je ňou nasiaknutá skoro až po uši, ale nerobí to žiadnu škodu. Dodáva to skladbe epickejší smer a EPčko opäť o niečo spestruje a pridáva to na hodnote a nápaditosti.

Najväčším prekvapením je avšak posledná, už vyššie spomínaná, "Sans Frontiers". Melodika tu neustupuje, a aj keď je hlavným námetom EP oheň tak tento song je paradoxne chladný. Keď som ho prvý krát počul, tak som si automaticky predstavil ako ležím niekde v chatke vo víchrici a oheň v krbe akurát prestal horieť. Čiže čistá melanchólia. To je by som povedal prvok, ktorý je u BLACK LIGHT celkom nový a som veľmi zvedavý, ako s ním budú pokračovať ďalej.

Na záver by som ešte dodal, že ma pri prvom posluchu EP prekvapil moderný zvuk (za ktorým stojí Simone Pietroforte z Divergent Studios), z ktorého som bol nadšený. Lenže žiaľ s odstupom času mi príde až veľmi moderný a chýba mi na zvuku nahrávky trošku viac špiny. Ale rešpektujem rozhodnutie chalanov, že sa chceli posunúť ďalej.


Hodnotenie: 8/10

Autor: Necronymous


BLACK LIGHT - Firestealer

Tracklist:
1. Blackout
2. Mirrors For Faces
3. Firestealer
4. Sans Frontiers


Black Light: https://www.facebook.com/blacklightthrash

EP stream: https://www.youtube.com/watch?v=8jUww8Ueaag

Bandcamp: https://blacklightthrash.bandcamp.com/

TRONIZER - metal UG web zine
Všetky práva vyhradené 2019
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky