ENDLESS FORMS MOST GRUESOME - Endless Forms Most Gruesome

03.04.2020

Keď som zistil, že tento projekt existuje tak som v momente spozornel. A to preto, lebo pozostáva z členov pre mňa veľmi dôležitých kapiel - Manne Ikonen z GHOST BRIGADE a Juuso Raatikainen zo SWALLOW THE SUN. Pri zverejnení prvej singlovky "The Watchers" som absolútne nevedel čo čakať. Iba som pozeral na mená členov. A keď skladba začala hrať, tak som sa v momente postavil za gauča a v duchu si povedal, že čo to do riti je! Tá lavína skreslených gitár, basy a bicích, čo sa na mňa vrhla ma hneď rozmetala na márne kúsky. Ale to najlepšie prišlo až keď sa do toho oprel Manne. Jeho hlasivky mali vždy môj obdiv, pretože som nikdy nevedel pochopiť ako dokáže revať (neviem ako to inak opísať, je to fakt ako rev leva) tak ako reve a pomedzi to spievať úplne krásnym čistým hlasom. A hlavne ma potešilo, že ho konečne znova počujem niekde spievať, lebo po "rozpadnutí" GHOST BRIGADE som si nebol istý, či sa dajú tak skoro, alebo vôbec niekedy, opäť naplno dokopy. A tento projekt je doslova ako keby splnené prianie. No ale poďme ďalej...

Druhej singlovke "A Thousand Years In Hell" som nevenoval až toľko pozornosti a počutí, koľko by si zaslúžila. Jednej veci som však nechcel vôbec veriť - že na skladbe spieva čistým hlasom. Po vypočutí "The Watchers" som čakal, že budem počuť iba rev, ale opak je našťastie pravdou. A okrem tohto prekvapenia album ponúkol aj kopec ďalších.

Neviem, koľkí z vás, čo čítate túto recenziu, poznáte GHOST BRIGADE... ale tí, čo ich poznajú sa možno budú s nasledujúcimi stotožňovať, alebo mi dajú za pravdu...:

Manneov vreskot má v sebe neskutočný hnev a nenávisť, a čistý vokál obrovskú nehu. S hudbou ENDLESS FORMS MOST GRUESOME jeho hlas tak perfektne ladí, že lepšie by ten album nenaspieval a neprecítil žiaden iný spevák. Toto je tak úprimná hudba, že wow. Má to atmosféru dnešného zvráteného sveta a ide z toho nenávisť, ktorú veľa ľudí, vrátane mňa, voči dnešnej spoločnosti pociťuje. Keď sa ma niekto opýta, aký mám názor na politiku, alebo na dnešný svet, tak mu poviem, žeby si pustil tento album a zistí to. GHOST BRIGADE je muzika, ktorá perfektne opisuje ako všetko vnímam, keď mi je na nič alebo mám melancholické nálady, a ENDLESS FORMS MOST GRUESOME je tá zlovestnejšia časť toho - zvrátená stránka GHOST BRIGADE.

Juuso vedel, čo robí, keď tento album tvoril. Každá skladba je do bodky prešpekulovaná, tak ako aj texty. Má môj obdiv, že dokázal niečo také stvoriť. A tvorkyňa obalu Anna Levytska si zaslúži veľký potlesk, pretože tak detailnú a premakanú kresbu som už dlho nevidel a asi ešte dlho neuvidím. Ohyzdná a krásna tak, ako hudba. Dokonalý soundtrack k dnešnej dobe.

Tento album by si mal skúsiť vypočuť každý, lebo úprimnosť sa cení, a tento album je veľmi úprimný. A ja kapele/projektu ďakujem za to, že ho stvorili...


Hodnotenie: 10+/10

Autor: Necronymous


ENDLESS FORMS MOST GRUESOME - Endless Forms Most Gruesome

Tracklist:

1. Black Hole
2. The Watchers
3. A Thousand Years In Hell
4. Death Wish
5. Goat
6. Viral Bloodlust
7. Incinerate Me
8. The Usual Catastrophe
9. Free Fall From Womb To Grave

ENDLESS FORMS MOST GRUESOME:

Manne Ikonen - vokály
Juuso Raatikainen - gitary, basa, bicie, klávesy a sample

Album si môžete kúpiť tu: www.levykauppax.fi/artist/endless_forms_most_gruesome

Endless Forms Most Gruesome: https://www.facebook.com/endlessFMG/

TRONIZER - metal UG web zine
Všetky práva vyhradené 2019
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky