INSANITY IN SCARLET - Insanity in Scarlet

12.08.2021

Už je to polrok čo vyšiel debut projektu Dema zo SLIGHT LIE - INSANITY IN SCARLET. Keď som tento album počul prvý krát tak som bol milo prekvapený a potešený, aký pestrý je a koľko nápadov sa v ňom ukrýva. No a čo sa po polroku na mojom názore zmenilo? Nuž prakticky všetko, lebo tento album zreje ako víno a verím, že o pár rokov už z neho bude klasika.

Skoro 42 minút nadupanej muziky a pri každej skladbe iba napätie stúpne, o čo sa dobre starajú aj symfonické vsuvky. Všetko to začína epické intro "Darkest Desire", z ktorého celkom dosť ťahá CRADLE OF FILTH, ale nerobí to žiadnu škodu. Je to dobrá predzvesť zvyšku albumu. Avšak netreba sa týmto nechať len tak oblafnúť, lebo album ukrýva ešte viac prekvapení než sa na prvý posluch zdá. Je pravda, že úvod "Rize" môže tvrdiť opak, ale už hneď v úvodných sekundách nastane toľko rôznych zmien, že sa človek nestačí diviť. Pekná rozcvička, no a ideme ďalej.

Oldschool death metalom nasiaknutá "Kirai" so svojím dvojkopákom dokáže dvihnúť poslucháča okamžite zo stoličky a núti ho sa rozbíjať. Mne osobne sa to stalo. A keď nastúpil refrén, tak sa nedalo si nepredstaviť dav ľudí spievajúcich melódiu refrénu. To isté by sa dalo povedať aj o "Team O", ktorá síce veľmi neprekvapuje o nič viac, ale aj tak si bez nej album neviem predstaviť.

S "No Tears For Your Sacrifice" album naberá trochu temnejšie a rýchlejšie obrátky a verte mi, že práve tu sa začínajú prekvapenia a zvraty. Demo sóluje, čo to len dá a ukazuje, že to vie s gitarou parádne roztočiť. A inak... keď som hovoril o prekvapeniach, tak pieseň "Fate" je jedným z nich. Takúto baladu by som si želal zložiť aj ja. Veľmi podarený kúsok, ktorého refrén si človek vždy dokáže vychutnať naplno a aj tak nikdy nemá dosť.

No a to, čo nasleduje teraz je neopísateľná vec. Blastbeatmi nasýtená titulka je jedným veľkolepým a epickým dielom. Keď som tento song počul prvýkrát tak som iba vypulil oči a v duchu si kládol otázku - TO AKO?! Ak vás doteraz zo stoličky nič nepostavilo, tak toto to bez debaty urobí. Blackové linky a klávesy blastom pridávajú neskutočné grády, a aj keď má skladba trochu dlhšiu stopáž, tak sa za ten čas toho stihne udiať fakt veľa. Inak zdá sa mi, že som ešte nespomenul ako dobre vie Demo spievať. Fakt... táto skladba je podľa mňa nadčasová a pritom má základy v metale 90tych rokov.

Dobre, čiže mali sme tu už heavy, death, black. Keď Demo písal tento album, tak si isto musel povedať, že načo sa obmedzovať, a tak zrobil pure thrashovú hitovku so skoro až power metalovým refrénom. Nuž... prečo nie, keď to znie tak skvelo? Čo sa týka melodiky, tak táto skladba to u mňa bez debaty vyhráva. A aj keď má ďalšia vec "Mary" tiež veľmi prepracované gitarové linky, tak aj tak je to za mňa osobne trochu slabší kúsok. Ale opäť - ani bez tejto skladby si album neviem predstaviť.

Inak neviem, či to vie veľa ľudí alebo nie, ale Demo kedysi pôsobil v prešovskej pekelnici DEMONOID VIRTUE. No a prečo to spomínam? Lebo posledný kúsok je práve skladba z ich dielne. A keďže DV nikdy nič nevydali, tak je milé, že sa Demo rozhodol vzdať týmto časom tribute a nahrať jednu ich skladbu - "Tria Mera". Tu zas je to úplne o dačom inom ako na zvyšku albumu. Tu na heavy metalové refrény a power metalové gitary zabudnite. Tu je to len TEMNOTA A ZLOBA!!! Keby sa BEHEMOTH a EMPEROR rozhodli dať dokopy a mať spolu all star kapelu, tak to znie presne takto. Poctivá nápaditá rúbanica od začiatku do konca. No a v krátkosti ešte spomeniem, že zvuk celej nahrávke iba pridáva na hodnote, lebo znie sviežo a dynamicky. Tak ako aj Demov výkon na všetkých nástrojoch.

S albumom som nad mieru spokojný a pevne verím, že sa o nejakú dobu dočkáme aj jeho nástupcu, a že to bude ešte väčšia paľba ako tu. Ak to je vôbec možné haha, lebo aj po pol roku od vydania album je u mňa stále zatiaľ najlepším albumom našej scény za tento rok.


Hodnotenie: 9,5/10

Autor: Necronymous


INSANITY IN SCARLET - Insanity in Scarlet

Tracklist:
1. Darkest Desire
2. Rize
3. Kirai
4. Team O
5 .No Tears For Your Sacrifice
6. Fate
7. Insanity in Scarlet
8. In Control
9. Mary
10. Tria Mera


Insanity In Scarlet: https://www.facebook.com/insanityinscarlet

Album stream: https://www.youtube.com/watch?v=LDmavgfCD1Q&t=2000s

Bandcamp: https://insanityinscarlet.bandcamp.com/

TRONIZER - metal UG web zine
Všetky práva vyhradené 2019
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky