OUIJA - "Názov hovorí o chorobnej a obsedantnej vášni..."

24.03.2022

Priznám sa, že sa hanbím, že až teraz sa mi podarilo vydať tento rozhovor. Ale tak niekedy nie je čas, a niekedy človek na určité veci zabudne. Čo už... NO KAŽDOPÁDNE!!! Verím, že ste ešte nezabudli na kapelu OUIJA, ktorých najnovšie EP "Selenophile Impia" v dobrom pripomína samé legendy, najviac avšak DISSECTION. Materiál je pestrý čiže by vás nudiť nemal. No ale recenziu si prečítať môžete v inej sekcii na tomto webe. Dnes ste tu aby ste si mohli prečítať tento ultra temný rozhovor so spevákom Midgardom, takže POĎME NA TO! (rozhovor sa odohral minulý rok v decembri)


Ahoj Midgard, pozdravujem zo Slovenska! Ako sa darí?

Všetko je fajn, aj napriek toľkým klamstvám a manipuláciám vo svete.

Vaše nové EP nesie názov "Selepnophile Impia". Čo názov symbolizuje?

Názov hovorí o chorobnej a obsedantnej vášni, ktorú môžeme cítiť pod vplyvom mesiaca. Vždy ma fascinoval a je pre mňa veľkým zdrojom inšpirácie.

Kde ste nahrávali a ako dlho?

EP sme nahrávali v Nomad Studios. Skúšanie tých 3 songov nám trvalo viac menej rok. Išlo to hladko, za čo sme radi, lebo sme chceli skladby vyšperkovať aby zneli čo najlepšie a ukázali kapelu v skvelej forme. Samozrejme kvôli pandémii trvalo nahrávanie dlhšie. Nebyť nej tak by sme EP dokázali úplne dokončiť za mesiac. V budúcnosti možno budeme taktiež hľadať iné štúdio, aby sme sa na rovnakej produkcii nezasekli a mohli posunúť náš zvuk ďalej.

Od vášho posledného albumu "Ave Voluptatis Carnis" z roku 2013 je toto EP prvým počinom. Prečo vydanie nového materiálu trvalo tak dlho?

Boli za tým nejaké osobne veci, ktoré nás prinútili kapelu pozastaviť. Ale v roku 2020 naši gitaristi Map a JM10 začali robiť na novej hudbe, ja som sa vrátil späť do rodného mesta, kde chalani žijú, a tak sme kapelu dali znova dokopy.

EP mi dosť pripomína DISSECTION a MARDUK. Inšpirujú ťa vás tieto kapely?

Tieto 2 kapely jedny z mojich obľúbených skupín. Obzvlášť DISSECTION. O nich si myslím, že ich tri albumy označili dobu "pred" a "po" v black metale. Samozrejme sú aj ďalšie kapely, ktoré ma inšpirujú, či už nové, alebo staré. Stále počúvam aj nové kapely, vždy sa dá nájsť niečo čerstvé a to zregeneruje tvoje nápady. Nebudem spomínať žiadnu konkrétnu kapelu, pretože by to bol nekonečný zoznam.

Ako u vás vyzerá tvorba novej hudby? Tvoríte skladby spolu v skúšobni, alebo ich tvoríte na diaľku?

Hudbu zvyčajne tvoria naši už vyššie spomínaný gitaristi. Sú výborná dvojica. JM101 svojím príchodom do kapely priniesol nový impulz a veľmi sa k nám hodí. Oni urobia kostru skladby a zvyšok kapely do nej potom prirodzene prispieva. Texty a vokálne linky mám na starosti ja. Pôvodne sme do novej zostavy kapely chceli pôvodných členov, lenže z osobných dôvodov to nebolo možné. Tak sme sa rozhodli zavolať našich dlhoročných priateľov Shogotha a Labelua, ktorí sú taktiež výborní muzikanti a ľudia, čiže sa s nimi pracovalo veľmi ľahko. Žiaľ obaja žijú v Barcelone, a preto na skladbách pracujú doma. Ale inak sa stretávame a tak skúšame celkom pravidelne, aby sme celú hudbu správne zjednotili.

Podarilo sa vám od začiatku pandémie odohrať nejaké koncerty?

Zatiaľ nie. Koncertovať by sme chceli začať až budúci rok (tento; pozn. autora), ale aj to až keď sa uvoľnia opatrenia, pretože nám hranie počas ich platnosti nevyhovuje.

Poznáš nejaké kapely zo Slovenska?

Budem úprimný... žiaľ o vašej scéne veľa neviem. Mohol by som síce kľudne z googlu povedať nejaké mená len tak, ale to by odo mňa bolo pokrytecké. Vašu scénu si budem musieť viac naštudovať.

Posledná otázka... máš nejaké obľúbené albumy za rok 2021?

To bude asi nový album od OFERMOD. Veľmi sa mi páči.

Dobre, to je všetko. Midgard, ďakujem ti za tvoj čas a dúfam, že o vás budem čoskoro opäť počuť! Máš nejaký odkaz pre čitateľov Tronizeru?

Tak chcel by som sa ti poďakovať za tvoj záujem a podporu, bolo mi potešením odpovedať na tvoje otázky a som rád, že som mohol trochu meno OUIJA rozšíriť vo vašej krajine. A na záver chcem povedať nech sa ľudia zobudia e neveria každému klamstvu! Zdravíme celú slovenskú black metalovú hordu!!!


OUIJA:

Midgard - vokály
Map - gitary
JM101 - gitara
Shogoth - basa
Labelua - bicie

Ouija: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063462515530

TRONIZER - metal UG web zine
Všetky práva vyhradené 2019
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky