Rozhovor s INSANITY IN SCARLET - "Snažím sa poukázať na to, ako veľmi môže byť skazená ľudská myseľ."

17.01.2021

Ako keby táto doba už nebola dosť šialená. No fakt... človek čaká, že už bude dobre, ale namiesto toho nastane ešte väčšie šialenstvo. V tomto prípade našťastie metalové a poriadne červené. Gitarista Demo z arogantných SLIGHT LIE sa totiž minulý rok rozhodol, že sa konečne pustí do svojej sólovky. No a ako, kde, prečo a ďalšie otázky vám už zodpovie úplne sám...


Čau Demo, vitaj opäť v Tronizeri! Kedy vznikol nápad na sólo projekt a z akého dôvodu?

Tento nápad nosím v hlave asi od kedy som bol vo svojej prvej kapele. Dôvod je jednoduchý. Stále som chcel hrať niečo iné ako som práve v tom období hral. Každá kapela mala svoje hranice a mne to vadilo. Po nástupe do SLIGHT LIE sa to síce zmenilo, ale časom si kapela vytvorila vlastnú identitu a už to dávno nie je iba o mne a mojich nápadoch. Potom prišla karanténa a tak som si povedal, že idem do toho. Ak nespravím radosť nikomu inému, tak aspoň sebe.

Ako si sa dostal k názvu INSANITY IN SCARLET a o čom vypovedá? Je to narážka na pestrosť a rôznorodosť tvojej hudby?

Dlho som nevedel ako by sa mala volať moja sólovka. "Demo" by bolo divné, že? Slovné spojenie "Insanity In Scarlet" som použil v texte v jednej zo skladieb. Postava, ktorá poslúžila ako inšpirácia k textu, bola dokonalým stelesnením uzamknutého šialenstva v sebe samom. Mne sa to zapáčilo až natoľko, že som tak nazval celý tento projekt.

Čo ťa donútilo robiť taký, povedal by som, bláznivejší heavy metal/thrash metal?

Vždy som to robil. Nedržal som sa jedného štýlu. Ja naozaj obdivujem ľudí, ktorí dokážu fungovať v rámci jedného smeru. Nikdy som nebol fanúšikom striktne jedného jediného subžánru. Teraz som mal chuť na rýchlu a agresívnu sekanicu so spevnými refrénmi. Odvšadiaľ sa valí moderný zvuk a moderný prístup a ja som si povedal, že by som radšej niečo old school.

Plánuješ do hudby zamixovať aj nejaký black či death metal?

Ja nikdy nič dopredu neplánujem. Plány sú pre plánovačov. Držím sa toho, na čo mám chuť. Vplýva na mňa veľa žánrov. Aj black, aj death metal a je to tam miestami počuť.

Vonku máš už 2 songy - "Rize" a "In Control" (otázky boli napísane 27.12.2020 a za ten čas už vyšiel aj tretí singel "Mary" - pozn. autora). Čo by si o nich vedel povedať? Napríklad ich vznik, texty a podobne...

Predlohou pre všetky texty sú postavy, alebo príbehy z mangy. Snažím sa poukázať na to, ako veľmi môže byť skazená ľudská myseľ. Ukázať čo všetko sa môže nachádzať v jej najtemnejších zákutiach. Spoločným menovateľom pre všetky songy je šialenstvo. To môže mať rôzne podoby. Či už ide o vnútorný boj medzi zbabelosťou a nepríčetnosťou (Rize), alebo chorobná túžba po úspechu a uznaní (In Control).

Bude EP alebo album? Poprípade dvojalbum? Haha! Ak áno tak koľko skladieb môžeme očakávať?

Bude to plné album. Najprv bol plán iba EP, ale počas karantény sa mi podarilo tak nejako dať dokopy viac skladieb ako som čakal. Budem sa snažiť ho dať von čo najskôr, ako to pôjde. Album bude mať 10 skladieb a z toho jednu (v podstate) cover verziu kapely DEMONOID VIRTUE.

Čo všetko ešte s projektom chystáš? Plánuješ matroš propagovať nejakými playthrough videami apod?

Teraz je pre mňa dôležité dať album von. Snáď sa mi podarí ešte zostrojiť nejaké promo video z nahrávania a aj takto sa trochu zviditeľniť. Po vydaní albumu a jeho propagácii (ak to situácia dovolí) sa sústredím na prácu pre svoju domovskú kapelu SLIGHT LIE, ktorá stále ostáva mojou prioritou.

Budú mať obsadenie aj nejaký hostia, alebo radšej si všetko urobíš sám?

Na debutovom albume určite nebudú hostia. Pre INSANITY IN SCARLET v podstate neexistuje žiaden dlhodobý plán. Pripúšťam, že myšlienka obsadenia spolupráce s inými hudobníkmi tu stále je, ale momentálne je o tom predčasne o tom hovoriť. Sám netuším čo mi ešte napadne.

Čo by si odkázal svojim fanúšikom? Diki za tvoj čas Demo a drž sa...

Fanúšikom? No, ak nejakí existujú, tak som rád, že sú. Ďakujem, za priestor v Tronizeri.


INSANITY IN SCARLET:

Demo - všetko


INSANITY IN SCARLET: https://www.facebook.com/insanityinscarlet

TRONIZER - metal UG web zine
Všetky práva vyhradené 2019
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky