Rozhovor s PASCOODA - "... mnohokrát to môže skončiť tragicky, ako aj v tejto skladbe."

21.01.2021

Neviem ako ostatní, ale ja doslova milujem, keď má metal náladové, či smutné texty. Vnímam to ako realistický pohľad na svet a všetko, čo sa v ňom deje. Avšak aj takáto tematika vie potešiť, pokiaľ je správne využitá. V tomto prípade som mal z toho obrovskú radosť a nadšenie, lebo tento rozhovor je s človekom, ktorého uznávam, a neviem či by som ho spoznal nebyť jeho bývalej kapely ALL THE FURY. Takže ideme na to!


Ahoj Tomáš! No, poďme asi pekne po poriadku... Čo sa stalo, že si sa minulý rok rozhodol ukončiť kariéru v ALL THE FURY?

Ahoj Necronymous. V prvom rade ti ďakujem za rozhovor. Čo sa týka ATF, do kapely som svojho času prišiel ako výpomoc, kedže chalani mali nahraný materiál ale chýbal im spev. Spravil som s nimi prvý album a strávil parádny spoločný čas na koncertoch, za čo chalanom veľmi pekne ďakujem. Ale kedže sme to všetci brali ako záskok kým sa nenájde plnohodnotný melo-death spevák, po čase som uznal, že ťahám kapelu skôr do alternatívnejších vôd ako do MDM (kedže nie som "čistokrvný" melo-death spevák), tak som sa rozhodol ukončiť pôsobenie v kapele, samozrejme v dobrom. Ale chalani majú už kopec nového peckového materiálu, takže fanušikovia sa majú na čo tešiť.

Kedy si dostal nápad na sólo projekt? Čo ťa k tomu priviedlo? Bol to ten odchod z ATF?

Nápad na sólo projekt som mal v hlave už dávnejšie, kedže si doma skladám a nahrávam veci už dlhší čas. Vieš, vačšinou som veci skladal pre kapely, v ktorých som pôsobil, ale nie všetky songy sa hodili do štýlu, preto som tie nehodiace sa dal do šuflíka. A keďže sme už dlhšiu dobu izolovaní doma kvôli pandémii, bol to ideálny čas na to ich z toho šuflíka vybrať a oprášiť.

Projekt si nazval "Pascooda"... čo to znamená? Nie je to náhodou odvodené od slova "paskudník"?

Skôr od slova "paskuda" a ludia žijúci vo východnejšej časti republiky sa s týmto slovom už asi stretli.. :D ale aby som to trošku poameričtil a zachoval tam fonetiku, vzniklo z toho "Pascooda".

Hudba mi celkom dosť pripomína PORCUPINE TREE. Ovplyvnila ťa táto kapela nejako? Aké bandy ťa v tvojej tvorbe najviac inšpirujú?

PORCUPINE TREE a samotný Steven Wilson je kapacita a pán hudobník, a PT patrí medzi kapely, ktoré mám vo svojom playliste. Ale kapiel, ktoré ma inšpirujú, je naozaj veľa, od DEPECHE MODE, cez ALICE IN CHAINS, PEARL JAM až po SLIPKNOT alebo LAMB OF GOD... ale máme aj kopec lokálnych kapiel, ktoré vedia inšpirovať, napriklad THE PARENTALS, FROM THE SIX, navrátilcov NEON UNION, JUŽNÁ 3D, novú punk-rockovú nádej YEARSBELOW, alebo v rámci tvrdšieho žánru ABYSS ABOVE, ST. BLACK a ALL THE FURY. Lokálne kapely treba podporovať a vytvoriť opäť komunitu ľudí, ktorých hudba spája a baví.

Zatiaľ máš vonku prvý singel "Circles". Takže o čom presne je? Z textu dedukujem, že ide o nejaký koncept, alebo menší príbeh...

"Circles" je vlastne o bludných kruhoch, v ktorých sa človek nachádza a chce z nich vyjsť von a hľadá preto pomoc. Ale ak namiesto pomoci nájde pravý opak - opovrhovanie, psychický teror, nevôľu a posmech, nie len že sa ešte viac zacyklí, ale mnohokrát to môže skončiť tragicky, ako aj v tejto skladbe.

Kto každý sa na skladbe podieľal? Máš tam napríklad nejakých hostí?

Tak celý koncept, hudbu a text som robil ja doma v domácom štúdiu, pri finálnom nahrávaní, vokáloch a mixe mi pomáhal moj dlhorčný priateľ a zároven spoluhráč v dnes už hibernujúcej kapele SIX BETWEEN, Martin Tarhanič. V budúcnosti sa ale nebránim žiadnemu hosťovaniu.

Plánuješ viac materiálu, alebo je to iba "sem tam" záležitosť?

Určite by som chcel nahrať aspon 5-6 skladieb ako EP, ale uvidíme, možno bude viac, a možno menej, kedže mam este nejaké dalšie projekty, ale o tom potom 😊.

Kde si nahrával a kto sa ti postaral o finálny zvuk? Lebo je výborný!

Ako som spomínal, nahrával som u Martina Tarhaniča v jeho miništúdiu, a on sa postaral aj o mix a finálny zvuk. Nechcel som, aby nahávka znela nejako sterilne, čiže sú tam aj nepresnoti aj nejaká špina 😊.

Chcel by si svoju hudbu aj vydať pod nejakým labelom na CD? Lebo ak áno, tak už teraz máš kupujúceho 😊.

Hehe, ďakujem, zatiaľ je pre mňa ale priorita mať dosť materiálu, a ak sa to ľuďom bude pozdávať, potom budem možno riešiť CD a label... a samozrejme, aj live hranie, to bude chcieť vyskladať nejakú superbandu alebo čo :D.

Ďakujem ti Tomáš za tvoj čas a verím, že sa čoskoro stretneme a pokecáme pri pivku...

Aj ja ďakujem za možnosť mať hneď po prvom singli rozhovor, a samozrejme, na pivko sa teším, asi ako väčšina tých, ktorí tento rozhovor čítajú :D.



PASCOODA:
Tomáš Malý - všetko


TRONIZER - metal UG web zine
Všetky práva vyhradené 2019
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky